poniedziałek, 19 stycznia 2015

Keks czekoladowy z morelami


Keks robiłam w święta, ale nie miałam czasu na dodanie przepisu. Ciasto jest pyszne, nie  mogłam się od niego oderwać :) . Przepis jest też bardzo prosty do wykonania i zapewne wyjdzie każdemu.

Składniki:

  • 120 g mąki pszennej
  • 2 łyżki kakao
  • 125 g masła
  • ½ szkl. cukru
  • 3 jajka
  • 100 g mlecznej czekolady
  • 100 g moreli
  • aromat waniliowy (kilka kropli)
  • ¾ łyżeczki proszku do pieczenia
  • własna polewa czekoladowa lub cukier puder do posypania
Wykonanie:

Morele pokroić w drobną kostkę i obtoczyć w mące. Pozostała mąkę, kakao i proszek dobrze ze sobą wymieszać. Masło utrzeć z cukrem, a następnie dodać jajka i aromat. Zmiksować. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej i dodać do masy, wymieszać, dodać suche składniki i ponownie zmiksować. Dodać morele i wymieszać całość. Małą formę do keksówki wyłożyć papierem do pieczenia i wylać ciasto.
Piec przez 40 min w 170 stopniach a kolejne 30 minut w 160 stopniach.
Po wystudzone ciasto posypać cukrem pudrem lub polewą czekoladową. Swoją wykonałam rozpuszczając tabliczkę mlecznej czekolady z 1 łyżką masła.


Przepis znalazłam tu: http://panimalorny.blogspot.com/2014/12/keks-czekoladowo-morelowy.html

1 komentarz: