sobota, 25 października 2014

Ciasto na pierogi - aż rozpływa się w ustach !



Ciągle robiłam ciasto na pierogi z użyciem maślanki. Przepis tu: http://pitraszenie.blogspot.com/2013/05/pierogi-ruskie.html   Jest ono świetne, ale ciężkie do wyrobienia i rozwałkowania. Trochę mi zależało na czasie, więc stwierdziłam, że tym razem poszukam trochę w internecie i znajdę jakieś inne. Udało mi się znaleźć fajowy przepis. Nie wiem czy nawet nie lepszy od mojego wcześniejszego. Ciasto jest elastyczne, a do tego można cienko rozwałkować. Po ugotowaniu jest bardzoooo mięciutkie. Rewelacja!

Składniki:
  • 400 g mąki pszennej
  • 1 szkl. bardzo ciepłej wody
  • łyżeczka soli
  • 2-3 łyżki oleju
Wykonanie:

Wysypać mąkę, dodać olej i sól, a następnie wylewać wodę powoli od razu zarabiając ciasto. Wyrobić, przykryć ściereczką i  odłożyć na 15 minut. Następnie rozwałkować i wykrajać kółka.




Przepis znalazłam tu : http://smaacznykasek.blogspot.com/2012/09/pierogi-ruskie-ciasto-idealne.html

4 komentarze:

  1. Po co łyżeczka soli? Przecież ciasto gotuje się w osolonej wodzie. No i powszechnie wiadomo, gluten wiąże tłuszcz z ciepłą wodą, emulguje i stabilizuje , przez co ciasto staje się bardzo elastyczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. To chyba najbardziej tradycyjne ciasto na pierogi jakie jest. W mojej rodzinie w ten sposób robi się ciasto na pierogi od zawsze. Tylko mąka, woda oraz olej. Moja Mama dodawała czasami jajko dla ładniejszego koloru, ale wtedy jest nieco twardsze. Soli do ciasta nie dodaję, bo jak napisała osoba powyżej, pierogi gotuje się w osolonej wodzie i to wystarczy, ciasto pochłonie sól zawartą w wodzie.
    Zadziwił mnie natomiast dodatek maślanki do ciasta pierogowego, pierwszy raz się z tym spotkałam.
    M.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygodniej mi dodać sól do ciasta. Potem już nie muszę solić. Czasem nie dodaję i wówczas solę wodę. A to ciasto z maślanką jest też na moim blogu i praktycznie z niego korzystałam ciągle. Po ugotowaniu jest też fajne. Z tym że to nie jest dodatek maślanki, tylko maślanka jest zamiast wody :) Ciasto jest jednak trudniejsze do wyrobienia i trzeba cienko rozwałkować, wówczas jest super.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kobieto od 10 lat robie w ten sposób maka woda goraca[w miare] i olej można ugniatać na koniec widelcem..

    OdpowiedzUsuń