poniedziałek, 7 lipca 2014

Prażuchy babci


Prażuchy… ciągle słyszałam o prażuchach.. W końcu babcia mojego męża zaprosiła mnie na te słynne prażuchy i oczywiście bardzo przypadły mi do gustu. Od razu zapytałam jak się je robi. Pewnie moja wersja trochę się różni od babcinej, ale smakowały bardzo dobrze.

Składniki:

  • 1 kg ziemniaków
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki mąki poznańskiej
  • 3 łyżki mąki krupczatki

Wykonanie:

3 rodzaje mąki wymieszać dokładnie ze sobą  w misce. Ziemniaki obrać i gotować w osolonej wodzie. Po ok. 10 -15 minutach  wsypać mąkę do gotujących się ziemniaków. Najlepiej rozsypać ją równo.Zrobi się taka "kołderka" na górze. Gotować tą kluchę ok. 15 – 20 minut. Po tym czasie odcedzić wszystko, a wodę z gotowania odlać do miseczki. Utłuc ziemniaki razem z „kluchą” dolewając odstawioną wodę w celu uzyskania pożądanej  konsystencji. Podawać z cebulką lub sosem.

1 komentarz:

  1. Słyszałam o tym przepisie i jest super;)
    Zapraszam do mnie http://www.naturalnemetody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń