poniedziałek, 25 listopada 2013

Bulion na czarną godzinę


Nie raz mi się zdarzyło, że potrzebowałam szybko coś ugotować i nie miałam gotowego bulionu. Nie jestem zwolenniczką kostek rosołowych i innych tego typu sztuczności, więc stwierdziłam, że przygotuję sobie któregoś dnia bulion, który zamrożę i w razie potrzeby wyciągnę i użyję. Tak też zrobiłam.

Składniki:

  • 8 skrzydełek drobiowych
  • 1 marchewka
  • kawałek pora
  • kawałek selera
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • przyprawy: 1,5 łyżeczki soli, pieprz, 2-3 ziarenka ziela angielskiego, 2 liście laurowe

Wykonanie:

Do 3 litrowego garnka włożyć skrzydełka, zalać zimną wodą i zagotować.  Odszumować. Dodać warzywa. Czosnek wrzucić w łupkach. Obraną cebulę podpalić na gazie. Można też wrzucić łupki.  Dodać wszystkie przyprawy poza solą. Gotować 2-2.5 godziny. Przed końcem posolić. Przelać wywar do mniejszych naczynek ( ja użyłam 5 szklanek po Nutelli), przykryć folią i zamrozić.

3 komentarze:

  1. Ja polecam jeszcze już przecedzony rosół pogotować trochę, aż się zredukuje o połowę albo i 3/4. Wtedy zamrożony zajmuje znacznie mniej miejsca w zamrażarce (którego mi zawsze brakuje), a przed użyciem wystarczy go rozcieńczyć. I życie od razu jest łatwiejsze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszło mi akurat 5 szklanek, więc nie zajęło mi to strasznie dużo miejsca, ale fakt, można trochę odparować i będzie bardziej intensywny. Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Na samych skrzydełkach ciężko jest zrobić mocny bulion, poleciłbym kawałek wołowiny i zamiast kurczaka, kurkę :)

    OdpowiedzUsuń