piątek, 26 lipca 2013

Racuszki z serka Danio – idealne dla dziecka!

 
Jak moje dziecko zaczynało eksperymentować z normalnym jedzeniem, a czasem miało już dość zupek, chciałam dać mu właśnie jakiegoś racucha czy naleśnika. Choć to bardzo miękkie danie, to mojemu dziecku nie odpowiadała konsystencja i wypluwał. W końcu w internecie znalazłam przepis na racuszki o wiele lżejsze od tradycyjnych. Są takie puszyste i od razu przypadły do gustu mojemu synkowi. Mąż tylko czekał, aby mały nie zjadł wszystkiego i dojadał po nim, tak mu smakowały. Racuszki robię do tej pory. Jest to najszybszy obiadek, zajmuje dosłownie 5 minut.
 
Przepis na ok. 6 sztuk.
 
Składniki:
  • 1 serek Danio 140 g (najlepiej waniliowy lub truskawkowy)
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka cukru
  • szczypta proszku do pieczenia
  • 3 duże łyżki mąki pszennej
  • cukier puder do posypania lub jakiś syrop czy owoce
  • olej
 
Wykonanie:

Serek przełożyć do miski. Dodać cukier, proszek do pieczenia, mąkę i żółtko z jajka. Białko ubić na sztywną piane i dodać do masy z serkiem. Rozgrzać olej, ale tylko lekko! Lepiej jest nawet kłaść na nierozgrzany niż na rozgrzany zbyt bardzo, gdyż mogą się przypalić. Na patelnię nakładać łyżką (do zupy) masę. Smażyć na małym ogniu. Przewrócić na drugą stronę, jak dół lekko się zarumieni.  Posypać cukrem pudrem lub polać syropem i posypać owocami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz