wtorek, 2 czerwca 2020

Ciasto bez pieczenia na kaszy mannie





Ostatnio staram się zmieniać trochę nawyki żywieniowe i stwierdziłam, że w ciastach również zmienię coś by były bardziej wartościowe. Poniżej moja wersja ciasta. Z minusów to ma cukier, ale można go zastąpić np ksylitolem lub miodem :)

Składniki:
  • 1 szklanka kaszy manny,
  • 1 litr mleka,
  • herbatniki lub biszkopty,
  • 3/4 kostki masła,
  • 3/4 szkl. cukru pudru, lub innego cukru. (Jeśli używamy miodu, to oczywiście ilość znacznie mniejsza - 1-2 łyżki :),
  • 2 galaretki owocowe (u mnie cytrynowa i brzoskwiniowa),
  • 3 szkl. wody,
  • nektarynki lub brzoskwinie - 3-4 szt.  

 Wykonanie:

Mleko zagotować i powoli wsypywać kaszę. mieszać i po 2-3 minutach odstawić do zgęstnienia. Na formę wyłożoną papierem rozłożyć ciastka. Ja miałam okrągłą o średnicy 26 cm. Miękkie masło utrzeć z cukrem pudrem. Zmiksować razem z kaszą i mlekiem.  Masę rozłożyć na ciastkach. Na wierzchu rozłożyć cienkie plasterki owoców. Galaretki rozpuścić w 3 szkl. gorącej wody. Tężejącą wylać na owoce. Schłodzić w lodówce.






Wzorowałam się na: www.zdrowystyljoanny.pl/zdrowe-i-lekkie-ciasto-z-kaszy-i-truskawek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz