sobota, 3 maja 2014

Drożdżówka dla leniwych

 

 
Miałam drożdże, które trzeba było zużyć z uwagi na zbliżający się termin ważności. Pomyślałam, że zrobię drożdżówkę. Kiedyś znalazłam fajny przepis w internecie i właśnie przyszedł na niego czas.
 
Składniki:
  • 100 g drożdży
  • ½ szkl. cukru
  • 4 szkl. mąki
  • 4 jajka
  • ¾ szkl. oleju
  • ¾ szklanki ciepłego mleka
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • owoce lub konfitura ( u mnie własna nutella śliwkowa zobacz przepis)
kruszonka:

  • ½ kostki margaryny „Kasia”
  • 2/3 szkl. cukru
  • 1 i 2/3 szkl. mąki

  • cukier puder do posypania

Wykonanie:

 
Przygotować sobie wysoką miskę. Dodawać do niej podane poniżej składniki i nie mieszać!
 
1. Rozkruszone drożdże wsypać do na dno.
2. Na drożdże wysypać cukier.
3. Oprószyć solą.
4. Polać składniki ciepłym mlekiem.
5. Wlać olej.
6. Wsypać cukier waniliowy.
7. W osobnej misce roztrzepać jajka i wlać na resztę składników.
8. Zasypać wszystko mąką.
 
Przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na minimum półtorej godz. Po tym czasie pomieszać składniki, aby powstała jednolita masa. Przygotować kruszonkę ( połączyć wszystkie składniki i zagniatać rękami do momentu powstania grudek). Wylać ciasto na formę wysmarowaną margaryną i oprószoną bułką tartą. Na wierzch wyłożyć owoce, lub jak ja, powykładać nierównomiernie łyżką nutellę śliwkową. Całość obsypać kruszonką i włożyć do piekarnika. Piec 45 minut w 200 stopniach. Po przestygnięciu, lekko ciepłą oprószyć cukrem pudrem.    
 
 

 
 
Przepis znalazłam tu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz