poniedziałek, 10 lutego 2014

Sałatka śledziowa - Szuba

 
Sałatkę robiłam na Wigilię, ale z braku czasu nie mogłam dodać przepisu.
 
Składniki:
 
*ilości poniższe są z oryginalnego przepisu,  ja zmniejszyłam proporcje odpowiednio pod swoje naczynie.
 
  • 500 g matiasów ( z wody)
  • 6 ziemniaków
  • 6 marchewek
  • 3 buraki
  • 3 cebule
  • 4 jajka
  • 12-15 łyż.  majonezu
  • sól i pieprz  

Wykonanie:


Ziemniaki, marchewki i buraki ugotować w mundurkach (buraki osobno) i obrać. Na dno naczynia ułożyć pokrojone matiasy (lepiej w mniejsze kostki). Jeśli matiasy są zbyt słone, wymoczyć je w wodzie. Cebulę obrać, pociąć drobno i sparzyć wrzątkiem. Jak przestygnie, położyć warstwę na matiasy. Na cebulę kładziemy warstwę startej na tarce (na większych oczkach) marchewki. Następnie kładziemy starte na tarce ziemniaki ( ziemniaki można lekko oprószyć solą i pieprzem). Kolejną warstwę stanowią starte buraki. Na nie wykładamy sporą warstwę majonezu. Ostatnią warstwę stanowią ugotowane jajka. Najpierw same starte  białka, a następnie żółtka. Z żółtek można zrobić też kwiatka, serce czy gwiazdę.
 
Jeśli zostało składników i mamy wysokie naczynie, można zrobić kolejne warstwy, począwszy od matiasów. Ja miałam z jednej i użyłam mniej składników niż w przepisie. Warto jednak zostawić podaną ilość jajek lub nawet dodać ich więcej.
 

Przepis znalazłam tu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz