piątek, 6 września 2013

Syrop z malin

 
Idealny jako dodatek do herbaty czy nawet do samej wody.
 
Składniki:
  • 1,5 kg malin
  • 3 szklanki cukru
 
*ilość malin dowolna, chodzi o to aby zachować proporcje : 1 szklanka cukru na 0,5 kg malin
 
Wykonanie:
 
Umyte maliny wsypać do garnka i zasypać tylko jedną szklanką cukru. Odstawić na kilka godzin, aż puszczą trochę soku. Co jakiś czas przemieszać. Zagotować i dosypać pozostałe szklanki cukru. Cukier musi się dobrze rozpuścić. Od momentu rozpuszczenia się cukru, gotować ok. 20 minut, aby owoce wypuściły pozostały sok. Przelać do słoików i pasteryzować ok. 20 minut.
Sok będzie z owocami. Można przelać przez sitko, aby pozbyć się kawałków malin, ale uważam że z owocami jest lepszy.
 

2 komentarze:

  1. Escreo Twój przepis jest super :)Już samo czytanie przywołuje wspomnienie malinowych syropów serwowanych przez moją Mamę gdy byłam przeziębiona.Robię sama syropy ale nie zawsze mam czas a będąc kiedyś w Kielcach udało mi się kupić syrop firmy rodzinnej Gomar z Pińczowa - był dobry. W sobotę będę robiła syrop malinowy według Twojego przepisu :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis prosty, bo takie są najlepsze - sprawdzone, domowe przepisy na pyszne soki. Zastanawia mnie tylko proporcja cukru do owoców - czy taki sok nie jest małosłodki?

    OdpowiedzUsuń