wtorek, 27 sierpnia 2024

Jak zrobić domowe chipsy?


Ostatnio wzięła mnie chęć na domowe chipsy. Przy okazji stwierdziłam, że pokażę dzieciom, dlaczego chipsy są takie niezdrowe :D Byli bardzo zaskoczeni, jak okazało się, że trzeba wlać tyleeeee oleju :D

Ale wyszły rewelacyjne heh, nawet się nie spodziewałam, że się udadzą. 

Składniki:

  • ziemniaki,
  • olej,
  • sól,
  • dowolne przyprawy
Wykonanie:

Wykonanie jest bardzo proste. Obrane i umyte ziemniaki pokroić na cienkie plasterki - ja korzystałam z takiej tarki z podłużnym ostrzem, akurat wychodziły takie cienkie jak z obieraczki :) Takie plasterki wrzucamy pojedynczo na mocno rozgrzany olej. Smażymy na patelni, ale oleju należy wlać tak kilka cm, aby plasterki mogły spokojnie sobie w tym pływać. Smażymy do momentu aż będą zarumienione i poczujemy przy mieszaniu, że są dość "suche". Wyciągamy odsączając z tłuszczu. Wrzucamy do miski i dosypujemy soli i wybranych przypraw. Przykrywamy jakąś pokrywką i potrząsamy aby przyprawy obtoczyły chipsy. I gotowe :) 

My robiliśmy różne wersje, od samych solonych, po paprykowe, ziołowe, o smaku grilla. 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz