środa, 30 kwietnia 2014

Schab dojrzewający

 
Już na wielu blogach widziałam ten przepis i w końcu postanowiłam zrobić swój „schab z pończochy”. Tak, tak, z pończochy, a raczej podkolanówki pończochowej.

Składniki:
  • 1 kg schabu wieprzowego
  • 0,5 szkl. cukru
  • 0,5 szkl. soli
  • 2 łyżki suszonego majeranku
  • 1 główka czosnku
  • 1/2 łyżeczki papryki czerwonej wędzonej (ja dałam zwykłej słodkiej)
  • 1 pończocha

Wykonanie:

Mięso należy umyć i wytrzeć. Następnie natrzeć  cukrem i wstawić  w misce do lodówki na 24 h. Po tym czasie umyć ponownie i wytrzeć, natrzeć solą i wstawić ponownie do lodówki na 24 h. Po upływie doby, umyć kolejny raz mięso, wytrzeć i natrzeć przeciśniętym przez praskę czosnkiem, majerankiem i papryką. Wstawić do lodówki na 1 dobę. Po tym czasie przełożyć do pończochy i powiesić na 4 doby w przewiewnym miejscu np. w kuchni. Kroić w cieniutkie plasterki.

Uważam, że jest o wiele lepszy jak poleży jeszcze ze 2 dni w lodówce. Ale wg. przepisu można normalnie go konsumować już po 7 dniach.

1 komentarz:

  1. to jest to jadlem na mazurach wędlinki i dziczyznę w ten sposób zrobione i wczoraj sam zrobiłem jest zdrowe na pewno bez konserwantów..

    OdpowiedzUsuń