niedziela, 23 czerwca 2013

Zupa dyniowo – ziemniaczana z grzankami


Choć nie sezon na dynie, to ze swojej zaczarowanej lodówki wydobyłam woreczek zamrożonej.  Jak już wcześniej pisałam, opróżniam lodówkę, aby w późniejszym czasie schować trochę lata. Powstała zupka była świetna.

Składniki:
  • ok. 2 szkl. dyni pokrojonej w kostkę
  • ok. 5 niedużych młodych ziemniaków
  • 4 dymki
  • 3 kromki chleba
  • 1 -2 ząbki czosnku
  • 1 litr bulionu
  • olej do smażenia
  • przyprawy : pieprz, sól, gałązka majeranku
Wykonanie:


Przygotować bulion (ja miałam sam wywar z kury bez warzyw). Na patelni na rozgrzany olej wsypać pokrojone w cienkie plasterki ziemniaki. Jak trochę zmiękną, dodać dymkę, a następnie dynię.  Doprawić solą i pieprzem. Mieszać od czasu do czasu. Jak warzywa zaczną się zbytnio smażyć, podlać je wodą lub wywarem (pół szkl.) Dusić do miękkości. Miękkie warzywa przerzucić do bulionu i zblendować na jednolitą masę. Zagotować z gałązką majeranku. Doprawić do smaku.
Grzanki:

Na rozgrzaną oliwę wrzucić czosnek smażyć chwile, dla uzyskania aromatu. Następnie wrzucić pokrojone w kostkę kromki chleba. Ja wykorzystałam do tego celu trochę już czerstwy własny chlebek. Przepis tu.

2 komentarze:

  1. Ja mam taka zawekowana w słoikach ale pewnie też się będzie nadawać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak, chyba że zrobiłaś wersję słodką:D

      Usuń