sobota, 29 czerwca 2013

Ciasteczka z owocami


Potrzebowałam zrobić coś słodkiego i to bardzo szybko, bez wymyślnych składników… Sięgnęłam do szafeczki szukając szybkiej inspiracji i trafiłam na proszek do pieczenia Delecty, na którego odwrocie był przepis na rogaliki. Pomyślałam czemu nie! Dokonałam jednak lekkiej modyfikacji :)

Składniki:
  • 250 g mąki
  • 4 łyżki cukru
  • 125 g miękkiej margaryny
  • 1 jajko
  • 3 łyżki śmietany
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • nadzienie : marmolada (ja zesmażyłam owoce z cukrem  – śliwki, truskawki i porzeczki)
  • cukier puder do posypania (niekoniecznie)
Wykonanie:

Wszystkie składniki poza nadzieniem połączyć ze sobą. Zagnieść ciasto. Jeśli będzie zbyt miękkie do rozwałkowania, schować na jakiś czas do lodówki lub zamrażarki. Rozwałkować na placek o grubości 0,5 – 1 cm. Wycinać dowolnie, nakładać nadzienie i zawijać wg. własnej fantazji. Piec 25 -30 minut w 180 stopniach na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Na koniec posypać cukrem pudrem.

2 komentarze: