czwartek, 24 października 2013

Ziemniaki inaczej

 
Ostatnio oglądałam program Masterchef Australia, w którym pokazano ciekawe przepisy  z wykorzystaniem ziemniaków. Przypadł mi do gustu jeden - na zapiekankę ziemniaczaną. Zainspirował mnie. Pomyślałam, że zrobię coś podobnego -  w programie mieli specjalne odmiany ziemniaków, idealne naczynia, inne proporcje itd.  Oni zrobili zapiekankę, a ja ziemniaczki w lekkim sosie. W każdym razie wyszło świetnie.
 
Składniki:
  • 6 - 8 niedużych ziemniaków
  • 1 średnia cebula
  • 3/4 szklanka bulionu
  • 50-60 g masła
  • przyprawy: sól, pieprz
 
Wykonanie:
 
Naczynie wysmarować delikatnie oliwą z oliwek ( dosłownie kilka kropel). Ziemniaki obrać, umyć i pokroić w cienkie plasterki. Cebulę obrać i pokroić w cienkie półplasterki. Kłaść warstwami do naczynia: ziemniaki, cebulka, sól, pieprz, masło. Na górze ładnie układamy ziemniaki i doprawiamy.
Piec w temperaturze 200 stopni przez 15 minut. Następnie podlać połową ilości bulionu. I piec około 30- 40 minut. W między czasie dolewać  bulionu oblewając  wierzchnią warstwę ziemniaków. Jak woda dość szybko odparuje, przykryć naczynie folią.
 

 

5 komentarzy:

  1. Wierzę, że wyszło pysznie. Ciekawy pomysł na ziemniaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było pyszne:) Pod spodem utworzył się z tego masełka i bulionu sosik. Rewelacja!

      Usuń
  2. uwielbiam takie ziemniaczane zapiekanki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj robiłam takie z mlekiem i śmietanką, ale Twoja bulionowa wersja też mi się bardzo podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj. Smak całkiem inny niż sobie wyobrażałam.

      Usuń